Bir E-Ticaret İşletmesini Etkili Bir Şekilde Yönetmenin Sırrı
E-ticaret işletmeleri , tek kişilik kurulumdan küresel varlığı olan kuruluşlara kadar uzanmaktadır. Her durumda, başarı büyümeyi destekler ve bu büyüme sadece satış anlamında değil, aynı zamanda işletmeyi yönetmenin karmaşıklığı açısından da geçerlidir. Özellikle herkesin her şeyi yapıyor gibi göründüğü küçük bir e-ticaret işletmesiyseniz, özel fonksiyonlar ve sorumluluklar oluşturduğunuz bir noktaya ulaşmaya hazır olmalısınız.
Bu bağlamda, e-ticaret yönetimi yapısının üzerinde durduğu çeşitli ayakları anlamak önemlidir. E-ticaret işletmelerinin rekabetçi doğası göz önüne alındığında, e-ticaret işinin tüm ayakları güçlü olmalıdır. İşte ilk beş ayak.
Üretim veya Satın Alma İşlevi
Mevsimsellik ve değişen tüketici tercihleri, e-ticaret sitenizden kaynaklanan satışlarda çılgın dalgalanmalara neden olabilir . Ürünü güvence altına almaktan sorumlu kişiler - ister onu üretsinler, ister tedarik ediyorlarsa olsun - buna ayak uydurabilmelidir. İşte bu işlevin kritik yapısını açıklayacak bazı örnekler:
* Noel'den önceki birkaç gün içinde, çevrimiçi satışlarda bir artış var. Beklenti, Noel'e kadar teslim edeceğinizdir. Ürünü zamanında elinize alamazsanız, yüzünüzün ve satışların kaybını hayal edin.
* Belirli bir ürünü tedarik etmede olağanüstü bir anlaşma elde edersiniz, diyelim ki% 90 indirim. Ancak uyarı, satılmayan malları iade etme seçeneği olmadan yüksek miktarda kaynak sağlamanız gerektiğidir. Bu fırsatı değerlendirirseniz, büyük bir satılmamış mal envanterine sahipseniz, kaybınızı hayal edin. Aynı zamanda, satılmamış envanter riskinden kaçınmak istediğiniz için bu fırsatı reddederseniz, iyi bir anlaşmayı kaçırıyor olabilirsiniz.
Yukarıdakiler, insanların teslim edemediği ürüne bağlı olarak olumsuz sonuçlara yol açabilecek birçok olası senaryodan sadece ikisidir.
Pazarlama
Çoğu e-ticaret uzmanı, pazarlamanın önemini anlıyor. İnsanların yaklaşımlarında farklılıklar vardır;
Bazıları tıklama başına ödeme reklamcılığını (PPC) tercih eder ve enerjilerini PPC harcamalarını optimize etmeye harcarken, diğerleri arama motoru optimizasyonu (SEO) yoluyla trafik çeker ve bağlantı oluşturmaya odaklanır ve yine de diğerleri markalaşmanın gidilecek tek yol olduğuna inanır. . Bazıları yurtdışına hızla yayılmayı tercih ederken, diğerleri niş bir e-ticaret web siteleri ağı kurmalarını içeren bir iş planı yazmaya çalışıyor .
Ayrıca, Clickstream verilerinden kazanç elde etme veya müşterileri çevrimiçi davranışlarına göre hedefleme gibi çevrimiçi pazarlama araçlarının ve teknolojilerinin avantajlarından en iyi şekilde yararlanmaya inanan son teknolojide olanlar var.
Teknoloji
E-ticaretin öncelikle bir teknoloji oyunu olduğuna inananlardan değilim. Ancak bunun teknoloji destekli bir oyun olduğunu inkar etmek mümkün değil. Sonuç olarak, teknolojimizi yakından takip etmemiz gerekiyor. Bu, barındırma , alan adı ve alışveriş sepeti yazılımınızı seçmek gibi temel kararlardan , güvenlik önlemlerini uygulamaya ve daha fazlasına kadar başlar.
Her zaman tanıtılan geniş yelpazedeki yeni teknolojileri sürekli olarak değerlendirmemiz gerekiyor. Ayrıca üzerinde çalıştığımız mevcut platformu ölçmemiz ve optimize etmemiz gerekiyor.
Finansman
Bir e-ticaret girişiminin stratosferik büyüme potansiyeli, periyodik bir para infüzyonu olmadan gerçekleşmesi olası değildir. Yatırım ortamındaki çağdaş rakamlar, yatırımcıların, ayakta kalan son kişi olma potansiyelini sergileyen e-ticaret oyuncularına milyarlarca dolar aktardığını gösteriyor.
Ancak finans işlevi sadece para toplamakla ilgili değildir. Müşterilere yenilikçi ödeme seçeneklerine olanak tanıyan çıktı yönetimi, muhasebe, finans mühendisliği kararları ve daha fazlası var.
Lojistik - Kargo
Dijital ürünler haricinde, ürünü müşterilerin eline teslim etmeniz gerekiyor. Ve ürünün iade edilmesi veya onarılması gerektiğinde, tersine lojistik sürecinizin onu geri alması gerekir. Lojistiğin doğruluğunu veya maliyetlerini yönetemedikleri için göbek atan, aksi halde iyi olan e-ticaret şirketlerinin birçok örneği vardır. Bu nedenle, lojistik bir uzmanlık işlevi olarak görülmeli ve yeterli dikkat gösterilmelidir.
Alt çizgi
Beş maddelik bir liste, bir e-ticaret işini yönetmeye yönelik çeşitli işlevleri yakalamak için yeterli değildir. Devam edebilir ve daha birçok fonksiyon hakkında konuşabiliriz, örneğin insan kaynakları yönetimi. Ancak fikir, herkesin her şeyi yaptığı küçük e-ticaret işine hitap etmektir. Er ya da geç başarı, organizasyonun karmaşıklık içinde şişmesine neden olacaktır. Bu noktada, işletmenin gelişmeye devam etmesini veya en azından hayatta kalmasını sağlamak için sağlam bir yönetim stratejisi gereklidir.