OW Debug - Notice
Message: Trying to access array offset on value of type null
File: /home/romarekl/public_html/sosyallift.com/ow_plugins/forum/controllers/topic.php
Line: 136
E-Ticaret Yönetim Süreçleri Forum | Sosyallift©
Loading...
 
tr
E-Ticaret Hizmetleri
E-Ticaret Hizmetleri Mayıs 16 '21

E-Ticaret Yönetim Süreçleri

E-Ticaret yönetimi süreçleri, geleneksel pazarlama yönetimi süreçlerinden farklı işliyor. E-Ticaret online bir platformda yayınlanacağı için attığınız her adımda sitenizde ve kendinizde fark yaratmanız gerekiyor. Sitenizi açtıktan sonra herhangi bir strateji geliştirmeden müşterilerin gelmesini beklerseniz hayal kırıklığına uğrayacaksınız. Aşağıda bahsedeceğimiz tüm adımları tek tek attığınızda başarılı ve kurumsal bir e-ticaret sitesine ulaştığınızı göreceksiniz.




Güvenilir Bir Alışveriş Platformu Oluşturmak

Güvenilir bir site, e-ticaretin önemli unsurlarından biridir. Ayrıca güvenilir bir ödeme sistemine sahip olmanız gerekir. Müşteriler, kredi kartı bilgileri gibi pek çok bilgiyi sizinle paylaşırlar. Bu nedenle sitenizin güvenlik önlemleri yüksek olmalıdır. Ayrıca SSL sertifikasını sitenize mutlaka eklemelisiniz. Alan adınızı http yerine https olarak değiştirin.




Analiz ve İzleme

E-ticaret yönetiminin en önemli aşaması sektörün ihtiyaçlarını ve bu konuda rakiplerinizin nasıl olduğunu araştırmaktır. Rakiplerinizin eksikliklerini tespit etmeniz ve onlardan daha ileri bir konuma ulaşmanız gerekiyor. Aynı şekilde pazar araştırması yaparak toplumun beklentilerinin ne olduğunu öğrenmelisiniz.




E-Ticaret Yönetim Süreçleri | Ürün Yönetimi

Ürünlerinizin stokunu yönetmek için bir ERP programı kullanmak, daha doğru sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Ürünlerinizin girdi ve çıktılarını takip etmelisiniz. Ürünleri e-ticaret sitesine yerleştirirken kullandığınız fotoğraf ve içerik profesyonel ve çekici olmalıdır. Ürünleriniz ne kadar dikkat çekici ve standart olursa, o kadar çok müşteri elde edersiniz.




Müşterileri Takip Etmek

Müşterilerin sitenizde nelere dikkat ettiği, hangi ürünlerde daha fazla zaman geçirdiği, hangi saat aralığında sitenize daha çok girdiği gibi bilgileri analiz etmeniz gerekiyor. Siz de onlara özel teklifler ve hediye çekleri göndererek müşterilerin ilgisini çekebilirsiniz. Oluşturduğunuz kampanya ve reklamların müşteri tarafından ne kadar ilgi çektiğine de dikkat etmelisiniz.



Uygun Kategoriler ve Açıklama

E-Ticaret sitenizdeki kategori planlamasının çok önemli olduğunu unutmayın. Kategorileriniz hiyerarşik bir sırada oluşturulmalıdır. Kategori açıklamalarınızın kategorilerden bağımsız değil, kategoriyle alakalı olduğundan emin olun. Uygun ürünü uygun kategori altına eklemelisiniz. Bununla birlikte, blog sayfalarınızı ve kategori açıklamalarınızı besleyebilirsiniz.




E-Ticaret Yönetim Süreçleri | İnternet Reklamları

E-ticaretiniz ne kadar tanınmış olursa olsun, onu reklamlarla desteklemelisiniz. Google ADS reklamları ile alışveriş reklamları vererek ürünlerinizin bilinirliğini artırabilirsiniz. Ürünlerinizi ve sitenizi sosyal medya platformları üzerinden tanıtarak daha fazla kullanıcı çekebilirsiniz. Ürünlerinizi Instashop ve Facebook mağazasında paylaşarak, müşterilerinizi sosyal medyada alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz.




Şikayet ve Taleplerin Takibi

Müşterilerinizin görüş ve isteklerine dikkatli ve hızlı bir şekilde cevap vermelisiniz. Bu, müşterilerinizle ilgilendiğinizi gösterir. Şikayet ve talepleri okuyup e-ticaret sitenizi buna göre güncellemelisiniz. Müşterilerinizle sağlıklı bir iletişim içinde olmak size olan güvenlerini artıracaktır.




Toplu Posta ve SMS Gönderimi

E-Ticaret yasasına göre müşterilerin izni olmadan e-posta veya SMS göndermek yasaktır. Müşterilerinizin iletişim bilgilerini sizinle paylaşması ve e-posta göndermesine izin vermesi gerekir. E-posta ve SMS'de kullanacağınız içerik ve görseller, müşterilerinizi ürün almaya ve satışlarınızı artırmaya ikna etmelidir.




E-Ticaret Yönetim Süreçleri | Sipariş yönetimi

Müşterilerin verdiği siparişleri yönetebilmek ve raporlayabilmek çok önemlidir. Siparişlerin birbirinden farklılıkları alınarak tasnif edilmesi sipariş yönetimi içindedir. Müşteri siparişlerinin kontrol ve teyit edilmesi, ödeme yönteminin belirlenmesi, teslimat bilgilerinin düzenlenmesi ve sipariş müşteriye ulaştıktan sonra müşteri yorumları alınarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Bunların hepsi sipariş yönetimi içindir.